Ta strona zapisuje w Twoim urządzeniu krótkie informacje tekstowe zwane plikami cookies (ciasteczkami). Są one wykorzystywane do zapisywania indywidualnych preferencji użytkownika, umożliwiają logowanie się do serwisu, pomagają w zbieraniu statystyk Twojej aktywności na stronie. W każdej chwili możesz zablokować lub ograniczyć umieszczanie plików cookies (ciasteczek) w Twoim urządzeniu zmieniając ustawienia przeglądarki internetowej. Ustawienie lub pozostawienie ustawienia przeglądarki na akceptację cookies (ciasteczek) oznacza wyrażenie przez Ciebie świadomej zgody na takie praktyki.

OK, rozumiem i akceptuję
Wymiana praktyk i nowe standardy w procesie pozyskiwania funduszy


Bruksela, 24 czerwca 2021r.

 

Pozyskiwanie środków finansowych na opiekę nad zwierzętami jest niekończącym się wyzwaniem wszystkich organizacji.  Podczas V sesji Intergrupy ds. Dobrostanu Zwierząt rozmawiano o zdobywaniu pieniędzy, podnoszeniu świadomości oraz zaangażowaniu społeczeństwa w ten proces.

W spotkaniu wzięli udział europosłowie, eksperci, przedstawiciele organizacji pozarządowych oraz przyjaciele zwierząt.

Wiele stowarzyszeń i grup boryka się z dylematami, które wzmogły się w pandemii COVID-19, niemniej liczna ich grupa upatrując szansę w nowej sytuacji potrafiła odnaleźć się w nowej rzeczywistości. Przegląd najlepszych praktyk i nowych standardów pracy prezentowany był na czwartkowej sesji przez kilka organizacji z różnych części Europy.

Pozyskiwanie funduszy jest ciągłym procesem, który w zależności od sytuacji należy do niej dopasowywać.  Podczas wystąpień podkreślano, że nie ma wzorcowego modelu, jednolitego rozwiązania, które sprawdziłoby się w każdej strukturze. Potrzebne jest połączenie solidnej strategii pozyskiwania funduszy, kreatywnych pomysłów oraz pełnej pasji i zaangażowania grupy ludzi.

W ostatnich latach sektor prywatny rozwija się dynamicznie w sferze NGO’s, podobnie jak postawy obywatelskie. Ludzie coraz chętniej, częściej i z większym oddaniem włączają się w pomoc na rzecz pomocy zwierząt w każdej formie. Podczas spotkania wielokrotnie podkreślano, że w pandemii, gdy kontakt osobisty został ograniczony a potem zakazany, wielu przyjaciół zwierząt pozostało w kontakcie ze stowarzyszeniami, schroniskami i grupami zajmującymi się zwierzakami, świadcząc swoją pomoc na różne możliwe sposoby. Nie należy jednak zapominać o tych ośrodkach, które jeszcze przed pandemią borykały się z wyzwaniami, a w niej nie były w stanie sobie z nimi radzić.

„Nasza siła pochodzi od naszych członków, przyjaciół i partnerów, z którymi nieustannie opowiadamy się za poprawą dobrostanu milionów zwierząt żyjących u nas.” Pośród różnych zaprezentowanych form fundraising’u* podkreślano potrzebę budowania relacji z przyjaciółmi i darczyńcami stowarzyszeń i organizacji pomagających zwierzętom. Wzmacnianie przekazu poprzez kontakt drogą online, czy bezpośredni kontakt telefoniczny i mailowy. Uruchamianie kampanii internetowych w odpowiedzi na trwającą pandemię było często przytaczanym przykładem dla pozyskiwania środków.  Budowanie i zabieganie o trwałe interakcje ze wszystkimi uczestnikami procesu, wzmacnianie tych relacji. Wskazywano na nowe formy przekazu, jak filmy, spoty, ulotki, a nawet książeczki i malowanki, które trafią do najmłodszych wzbudzając w nich zainteresowanie opieką nad zwierzętami od najmłodszych lat. Budowanie empatii jest bardzo istotnym elementem procesu socjologicznego najmłodszych obywateli. Ważne jest utrzymywanie kontaktu z dobroczyńcami, synchronizowanie bazy fundatorów oraz zautomatyzowanie pracy administracyjnej, na rzecz poświęcenia tego czasu i zasobów dla napędzania misji swojej organizacji.

Zbieranie funduszy, zabieganie o ofiarodawców, edukowanie społeczeństwa, budowanie relacji społecznych oraz ich wzmacnianie oraz optymalizacja kosztów stanowią główne wyznaczniki dla wysokiej skuteczności działania. Trwała i silna pozycja w społeczeństwie poprzez przekaz mediów społecznościowych, kampanie, akcje, imprezy, działania na lokalnym obszarze pozwoli być wiarygodnym i rozpoznawalnym oraz na stałe wpisze się w społeczeństwo. Bez medialnej „osobowości” nawet najlepszy pomysł może być skazany na niepowodzenie.

 

Fundraising - pozyskiwanie funduszy